door droogte...
Persbericht van de gemeente:
"Als gevolg van de aanhoudende droogte is er brandgevaar in de bossen op de Veluwe ontstaan en is ‘code droog’ afgekondigd. Burgemeester van Lente heeft daarom de afgegeven vergunningen voor de paasvuren in de gemeente Epe ingetrokken. De vergunningaanvragers zijn hierover door de gemeente geïnformeerd.
De gemeente verzoekt iedereen rekening te houden met het aanwezige brandgevaar en geen vuur of brandende voorwerpen als sigaretten, in de Veluwse bossen aan te steken."
Misschien toch eens serieus
een rookverbod overwegen voordat er echt iets gebeurt in het bos.