|
|
Wordt de Marktwand in Epe afgebroken?
Krijgen we De Josef Stalin Staete?
Ik had het al eerder gehoord en gisteravond werd het opnieuw geopperd. Er gaat een verhaal door Epe dat projectontwikkelaar Corio praat met de gemeente over de afbraak van de Marktwand. Vorig jaar bestond dat winkelcentrum vijfentwintig jaar en als het waar is, zal het toppunt van zwakzinnig welstandbeleid worden afgebroken om plaats te maken voor nog zo'n op de voormalige oostblokarchitectuur geïnspireerd winkel- annex kantorengedrocht met woningen erboven. Ik stel voor dat project, in lijn met de Karl Marx passage, de werktitel 'de Josef Stalin Staete' mee te geven.
De gemeente Epe en Corio zullen het logischerwijs gaan ontkennen. Dus start maar vast de weddenschappen over de termijn waarop de buldozers op de markt zullen brullen.
© Harold Makaske 22 september 20052609 -
Hoofdstuk: 10. Epe
|