Het is weer lente!

de dieren worden weer wakker...

Gistermiddag even het bos ingeweest om te kijken of de zwijnen en hertenvriendjes er nog zijn. Ze zijn er wel maar lieten zich niet zien. Bijna stapte ik op deze Hazelworm (familie van de zandhagedis), die heerlijk in het zonnetje lag te slapen. De hazelwormen komen half maart uit hun winterslaap.



Helaas had hij (hoogst waarschijnlijk een mannetje, want de vrouwtjes worden begin april wakker) zijn kop onder een takje liggen. Toen ik dat takje voorzichtig optilde, spurte hij terug naar zijn holletje.

De lente is weer begonnen!

© Harold Makaske 25 maart 20053055 - Hoofdstuk: 2. Natuur