Weer een bedreigde dierstoort toegevoegd

aan het 'gezien-lijstje'...

Als natuurliefhebber hoop je altijd de wat specialere dieren te zien in het bos. Vandaag was ik weer eens in het bos met de camera. Jammer genoeg geen grof wild te bekennen. Op weg naar de auto scharrelde er ineens een boommarter vlak voor mij. De marter merkte mij niet op, maar verdween onder een stapel takken. Toen ik naderbij sloop, kwam het dier er aan de andere kant weer uit. Hij (het was een groot exemplaar, dus ik denk dat het een mannetje is) had nog steeds geen idee dat ik achter hem aanliep. Helaas had ik geen telelens op mijn toestel en liep hij tussen struiken door van mij weg, zodat ik niet makkelijk een goede foto kon nemen. Op een gegeven ogenblik bleef hij even staan (op zijn achterpoten) en toen kon ik toch nog een leuk plaatje van hem maken (helaas van achteren).

© Harold Makaske 30 maart 20053008 - Hoofdstuk: 2. Natuur