Boommarter

met jongen...

Na het ringen van de uilen ging ik nog even door naar Wapenveld. Daar was een melding dat er een boommarter een nest heeft in het dak van een villa. Ik hoefde niet te zoeken waar ik moest zijn want het was een enorme herrie van rennende en een soort blaffende beestjes.

Direct kwam er al een kopje uit het dak.

Dit is één van de kleintjes


Het beestje durft al best ver het nest uit te kruipen


Daarna kwam de moeder


Die was een poosje aan het zekeren (om zich heen kijken uit het nest)


Omstreeks kwart over negen verliet ze het nest door een paar meter het dak op te rennen, een spar in te springen, door een paar bomen heen te klimmen en te springen en uiteindelijk het bos in te verdwijnen.

Wat een prachtige beesten zijn dit.

Zie ook:
de tweede reportage over dit nest.
de derde reportage over dit nest.

© Harold Makaske 3 juni 20053860 - Hoofdstuk: 2. Natuur