Birma

hypocriete internationale wereld...

Er voltrekt zich een drama in Birma. Terecht maakt de internationale wereld zich daar druk over. Maar waarom houden diezelfde regeringsleiders en diplomaten hun mond over Tibet? Volgend jaar 'gezellig' Olympische Spelen houden in het land dat al decennia het Tibetaanse volk onderdrukt.

En hoe zit het ook alweer met het ingrijpen in Darfur?

Ik hoop dat de bevolking van Birma doorzet, maar ik vrees dat ze van de internationale gemeenschap weinig hoeven te verwachten.

© Harold Makaske 28 september 20071879 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten