|
|
Waar is de uitgang
van Nederland...
Gisteravond weer een verheffend hoofdstuk in de toch al zo rijke hedendaagse Nederlandse cultuur: de verkiezing van een nieuw volkslied.
Bij Pauw en Witteman verwoordde een van de aanwezigen (ik meen Maarten van Rossum) het mooi door te zeggen dat de liederen in alle genres wel een dieptepunt hebben bereikt. Inderdaad. En dan stemt vervolgens ruim een kwart ook nog op het hopeloze Mijn Vaderland van Frans Bauer. Eigenlijk zou iedereen die de moeite heeft genomen om te stemmen al direct het land moeten worden uitgezet, maar de stemmers op dat lied mogen wat mij betreft in een raket het heelal ingeschoten worden.
Wat een treurigheid. Deze hele verkiezingen waren wat mij betreft: Dikke lul, drie bier!
© Harold Makaske 11 oktober 20071613 -
Hoofdstuk: 5. Losse gedachten
|