Kwaliteitswijntje

Rekenen á la NOS Teletekst...

Ook wijn wordt duurder lees ik net op teletekst. Per fles gaat de prijs met maar liefst 16% omhoog. Volgens Teletekst betekent dit zo'n dubbeltje per liter. Ik weet niet wat de redactie van Teletekst voor wijn drinkt, maar dit zou betekenen dat ze er vanuit gaan dat een fles 61 cent kost. Lekker kwaliteitswijntje zal dat zijn... Proost dames en heren!



Edit...
De redactie van Teletekst is ook wakker geworden en heeft het bericht aangepast. De tweede zin luidt nu: De accijns wordt verhoogd met 16%...

Dat is toch iets geheel anders :-)))

© Harold Makaske 21 november 20071848 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten