Wegpiraterij...
De Volkskrant onthult vandaag interessante details over de geblindeerde justitie Mercedes die afgelopen juni in het noorden van het land op de A28 tussen Zwolle en Assen regelmatig auto's terroriseerde. Het blijkt de dienstauto te zijn van procureur-generaal Dato Steenhuis én het blijkt dat hij in de auto op de achterbank zat. Steenhuis heeft onder andere de verantwoordelijkheid voor de boetefabriek het Centraal Justitieel Incassobureau. Dus dan hoef je je natuurlijk niets van de wetgeving aan te trekken.
Dat is leuk nieuws in de week dat het OM toch al 'een beetje' onder vuur ligt en Minister Peijs met een kansloze 'I love goed verkeersgedrag' stickercampagne is begonnen om de wegpiraterij tegen te gaan. In Barend en Van Dorp bleek dat slechts 12% van de kijkers denkt dat ze hun gedrag door zulke stickers gaat aanpassen. De andere 88% van die kijkers was (nog) niet dronken en wel bij het goede verstand.
De minister van doorschuifbeleid gaat 250.000 stickers proberen te verspreiden. Nou is er natuurlijk niemand die met zo'n sticker op zijn auto gezien wil worden, maar ja je moet toch wat als je beleid om de files terug te dringen op alle mogelijke manieren faalt...
Ik ben benieuwd welke sticker op de bumper van de dienstwagen van pg Steenhuis is te vinden. Volgens mij deze: