We gaan naar Afganistan

en D66 steunt het besluit...

Laat ik er maar weer eens een politieke voorspelling tegenaan gooien. Als een kabinet de besluitvorming uitsteld omdat één van de coalitiepartijen dwarsligt, dan betekent dat het volgende.

In de komende dagen wordt de druk op de coalitiepartij (lees D66) opgevoerd en krijgen ze een onbenullige toezegging, waarna die partij omgaat en het besluit alsnog in alle glorie naar buiten kan worden gebracht.

De uitkomst is:
- er gaat een betere bewapening mee
- er zijn hardere veiligheidseisen van de bondgenoten
- we gaan met meer manschappen en/of materieel.

Maar het belangrijkste: D66 steunt van harte het kabinetsbesluit om troepen te sturen naar Afganistan.

(En D66 raakt weer een aantal - hoewel... kan dat nog? - zetels kwijt in de peilingen)

UPDATE
Net op teletekst verschenen (wat is het voorspellen van de Nederlandse politiek toch eenvoudig)


Ik ben wel heel benieuwd hoe je zo'n gevaarlijke missie aanvaardbaarder kunt maken door simpelweg een brief aan te passen. Blijkbaar is het leven heel eenvoudig...

UPDATE 2
Zou D66 nou toch werkelijk tandjes laten zien en de rug recht houden? Zou er dan toch werkelijk nog onvoorspelbaarheid binnen de Haagse postzegel plaatsvinden?



Detail: in dit bericht wordt nergens een woordvoerder van D66 aangehaald. Eerst zien en dan geloven...

© Harold Makaske 19 december 20052491 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten