herleven in de politiek...
Volgens teletekst brengt de wakkerste krant van Nederland vandaag het nieuws dat Wouter Bos een voorkeur heeft om met het CDA te regeren. Dat kan weer een ouderwets gezellige verkiezingsstrijd opleveren met veel polemiek tussen links en rechts.
Wie een links kabinet wil, moet dus niet op de PvdA stemmen. Een stem op Wouter is dan feitelijk een stem voor Jan Peter.
Wie een rechts kabinet wil, moet niet op het CDA stemmen, want een stem op Jan Peter vergroot de kans op een PvdA-CDA kabinet.
Ik ben benieuwd of Wouter Bos dit daadwerkelijk zo heeft gezegd, want het lijkt mij politiek nogal onhandig om deze kaart te spelen.
Bron: