We gaan naar Afganistan deeltje 3

De voorspelling half uitgekomen...

Voorspelde ik in december dat we naar Afganistan gaan en dat D66 de missie zou steunen... de eerste helft klopt de tweede maar gedeeltelijk. D66 stemde gisteravond tegen, maar verklaarde nu achter de militairen te staan (wat dat ook mag betekenen).

Het lijkt mij verstandiger dat de militairen achter D66 gaan staan want na al het gestuntel over de bestuurlijke vernieuwing en het gekwetter van Pechtold is met het gedraai en partijpolitiek tandenloze gedreig van de afgelopen weken het einde van de pragmatische zwalk en draai politiek van de democraten toch wel een keer in zicht...

D66 voor al uw politieke opvattingen (al is het soms tijdelijk)!

Laten we in maar D66-ers naar Afganistan sturen, dan kun je pas spreken over een vredesmissie: wel dreigen, maar nooit schieten...

UPDATE
Boris is weg... De vraag is of hij met deze move de partij tevreden stelt of dat de partij toch doorbijt en de ministers uit het kabinet haalt (althans dat gaat eisen). De plucheplakkers in het kabinet lieten bij monde van Brinkhorst weten dat er absoluut geen reden is om uit het kabinet te stappen "er zijn nog zoveel andere zaken die belangrijk zijn". Inderdaad Brinkhorst... b.v. bestuurlijke vernieuwing???

© Harold Makaske 3 februari 20062454 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten