Als je denkt alles te hebben gehad, ligt er een egel op de mat...
Afgelopen zondag liet mijn moeder onze Bram uit (Ik was naar een concert van Spock's Beard in Zoetermeer en mevrouw Jansen zat met haar been omhoog). In het park vond hij iets dat hij absoluut mee naar huis wilde nemen. Nou hebben wij het beleid dat de honden geen stokken, ballen en andere 'gevonden voorwerpen' mee mogen nemen naar binnen, dus Bram moest zijn vondst ook buiten neerleggen. Daar was hij het niet erg mee eens, want in het licht bleek het een egel te zijn. Na wat duw en trekwerk werd de egel uit zijn bek gehaald en kon de meute gaan slapen.
De egel blijkt het echter wel gezellig te vinden bij ons om het huis want gisteravond lag hij weer heerlijk bij ons op de mat toen we terugkwamen met de honden van 'het laatste rondje voor het slapen'.

Helaas geen detailfoto's want toen ik enkele ogenblikken later terugkwam, was het beestje verdwenen onder de heg.