De kans dat god bestaat

Een wetenschapper die echt niet meer weet wat hij voor zinvols moet doen...



Hoe kun je nou in godsnaam zaken als 'de aangeboren goedheid van de mens' in een wiskundige formule vatten? Dit is toch wel het ultieme bewijs dat de mens heel weinig aangeboren goedheid heeft en dat het er later niet beter op wordt bij bepaalde types.

Moet ik nu ook voor tweederde in god geloven? Ofwel moeten we eenderde van de Bijbel verscheuren?

© Harold Makaske 5 april 20042548 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten