Misselijkmakende hypocrisie

van de Postcodeloterij en de goede doelen...

Hebt u de nieuwst actie van de Postcodeloterij al gezien? Van 24 tot en met 28 april geeft de Postcodeloterij maar liefst zestig BMW's weg. Ik erger mij al jaren bont en blauw aan de hypocriete marketingmachine van de postcodeloterij, maar dit slaat echt alles.

De loterij staat zich erop voor dat ze zoveel geld ophaalt voor goede doelen. Ik vind de wijze waarop de goede doelen worden misbruikt om een marketingorganisatie met dik betaalde directieleden en ambassadeurs - en nog steeds uit die ruif vretende oprichters - schandelijk. De Nederlands meute vindt het echter prachtig... er valt immers geld te winnen. De hypocrisie ten top!

Maar niet alleen de deelnemers en de Postcodeloterij zelf, ook de deelnemende goede doelen hebben kilo's boter op hun hoofd. Organisaties als Milieudefensie, de Stichting Natuur en Milieu, de 12 provinciale milieufederaties, de Kleine Aarde, Greenpeace, De Waddenvereniging en het Wereld Natuur Fonds zouden toch faliekant tegen deze BMW-wervingsactie moeten zijn?

Nee hoor... ook die goede doelen zijn onderhand ook verworden tot bedrijfsmatige marketingsmachines. En voor het binnenroeien van geld mogen blijkbaar alle principes wijken. Laat de milieubewegingen niet meer klagen over het broeikaseffect of protesteren tegen de aanleg van extra wegen, want dat is volkomen ongeloofwaardig... die BMW-rijders moeten toch ergens met die auto´s naartoe?

Update 3 september 2008
Binnenkort Volvo´s in de aanbieding

Harold Makaske 10 april 20062450 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten