Consumententerreur van Planet en KPN deeltje vier

Hoeveel puinhoop is mogelijk...

Corine en ik wachten al sinds begin augustus op de uitlevering van Internet + Bellen van KPN/Planet Internet. De regelmatige beeldbuislezers hebben al diverse afleveringen uit deze soap tot zich kunnen nemen. De soap is nog steeds niet afgelopen.

Zoals zo vaak is een netwerk erg handig. Een Haagse vriend heeft weer een vriend bij KPN en zo kwamen de verhalen 'spontaan' bij de top van KPN terecht en werd ik medio september gebeld door een troubleshooter van de directie. Nadat hij opnieuw een order had aangemaakt, beloofde plechtig dat alles nu zou goedkomen. Bovendien zou ik de eerste twee maanden gratis gebruik mogen maken van de service. En dat alles zou op 12 oktober zijn geregeld met de toezegging: "Ik doe mijn best om het te versnellen."

Het werd 12 oktober en er gebeurde niets. Een paar dagen voor mijn vakantie kwam ineens het installatiepakket door de deur. Omdat het weinig zin had om dat voor de vakantie nog te installeren, zette ik het pakket ongeopend weg. Tot vandaag...

Ik open het pakket en zie dat ik ook een brief heb moeten ontvangen met de gegevens."Deze brief is apart naar u verzonden. Indien u deze brief 3 dagen na ontvangst van het installatiepakket nog niet heeft ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice. Wacht met installeren of het bestellen van een monteur totdat u deze brief heeft ontvangen."

We zijn nu ruim 14 dagen verder en er is geen brief. Dus bel ik met de klantenservice. Daar krijg ik na lang wachten weer een vriendelijke telefonist te spreken die mijn gegevens in zijn systeem tikt. Of ik nog even geduld heb... Even wordt een paar minuten en uiteindelijk zegt hij dat hij niets kan vinden. "Hebt u het bij KPN, Planet of Het Net aangevraagd?" Ik zeg dat ik het bij Planet heb aangevraagd en dat ik ook dat speciale nummer heb gebeld. Alles loopt daar door elkaar en de consument moet maar denken dat er marktwerking plaatsvindt tussen de vele merknamen van KPN.... niet dus.

Het resultaat: ook in het systeem van Planet is niets te vinden. "Ik ga uw telefoonnummer opschrijven en dan wordt u teruggebeld." Oh ja die kennen we nog... "Zeker binnen vijf werkdagen?" "Inderdaad, u wordt binnen vijf werkdagen gebeld", zegt de telefonist op een aardige toon.

Als ik hem zeg dat ik contact ga opnemen met mijn contactpersoon bij de directie omdat ik helemaal slechte ervaringen heb in het terugbellen binnen vijf dagen, maakt de man nog een extra aantekening. Ik ben heel benieuwd.

Ruim een kwartier later beŽindig ik het gesprek met het betaalnummer: niets wijzer en geen centimeter opgeschoten.

Ik bel maar even met mijn contact bij de directie. Die zegt alle gegevens te zien en adviseert mij de zaak te installeren en daarna met hem te bellen voor de gegevens. Dat ga ik maandag dus maar doen. Mocht je na die tijd niets meer van mij vernemen, bel dan alsjeblieft de helpdesk van KPN!

Wordt vervolgd...

Eerdere artikelen over deze superservice:
-Consumententerreur van KPN en Planet Internet
-Consumententerreur vervolg
-Consumententerreur deel 3

Het vervolg
-We internetten en bellen
-We internetten zonder te bellen
-We internetten met half bellen
-Wie is er nou echt gestoord???
-KPN blijft bellen
-Internet en Betalen
-Interneten en blijven betalen om te bellen

© Harold Makaske 10 november 20061660 - Hoofdstuk: 1. Belevenissen