We internetten zonder bellen

de terreur van KPN en Planet gaat nog door...

Meldde ik 15 november dat het eindelijk is gelukt. Dat blijkt ´iets´ anders te liggen.

Nadat ik de draden aan elkaar had geknoopt, belde ik met mijn contactpersoon bij de directie van KPN/Planet (ik ben onderhand de draad kwijt, want het ene moment wordt de telefoon opgenomen met Planet en het volgende moment heten ze achter hetzelfde nummer KPN). Hij verzekerde mij dat ´over ongeveer 5 dagen´ de installatie definitief zou zijn afgerond. Ik moest vooral de lampjes op het zogenaamde NT kastje in de gaten houden. "Als die uitgaan, is de installatie klaar en kunt u de draden opruimen."

Nu ruim drie weken is mijn telefoonaansluiting in de kelder nog steeds een verlichte kerstboom en besluit ik mijn vriend bij KPN/Planet nog maar eens te bellen. Die is er niet, want hij geniet van een welverdiende vakantie (logisch na zoveel bellen en probleemoplossen voor mij). Of ik iemand anders wil spreken. Natuurlijk...

De nieuwe vriend meldt mij dat mijn aansluiting niet is aangemeld dus dat de installatie helemaal niet wordt afgerond. Dat betekent dat ik de afgelopen weken nog moet betalen voor mijn telefoongesprekken... en dat terwijl mijn abonnementsgeld voor Internet en bellen al wel is afgeschreven. Ja, ja...

Ik leg uit dat ik de verantwoordelijkheid voor de telefoonkosten geheel bij de provider leg en dat ik niet voornemens ben om ze te betalen. De man neemt kennis van mijn opmerking en zegt mij toe dat ik de telefoonkosten kan declareren. Daaraan toevoegend: "Als u nu een ander abonnement afsluit, worden vannacht de kosten geïncasseerd, maar als u geld terug moet krijgen, duurt het heel lang. Dat vind ik wel heel krom geregeld in deze organisatie." Aan zelfkennis dus geen gebrek.

"Maar of het probleem dan nu kan worden opgelost?" vraag ik voorzichtig. Ja, dan moet u 1369 bellen. U krijgt dan een sprekende computer aan de lijn en dan wordt het in werking gezet. Terwijl ik de man mobiel aan de lijn heb, bel ik het nummer en wacht en wacht. "De sprekende computer van 1369 ligt waarschijnlijk met een griep thuis, want bij dat nummer neemt niets/niemand op."

Dan weet mijn nieuwe beste vriend van KPN/Planet het ook niet meer en besluit dat ik deze week nog wordt teruggebeld door iemand van KPN. In de wetenschap dat het al donderdagmiddag is, lijkt mij dat heeeeeel optimistisch.

Wordt dus weer vervolgd...


Eerdere artikelen over deze superservice:
-Consumententerreur van KPN en Planet Internet
-Consumententerreur vervolg
-Consumententerreur deel 3
-Consumententerreur deel 4
-We internetten en bellen

Vervolg
-We internetten met half bellen
-Wie is er nou echt gestoord???
-KPN blijft bellen
-Internet en Betalen
-Interneten en blijven betalen om te bellen

© Harold Makaske 7 december 20062141 - Hoofdstuk: 1. Belevenissen