We internetten met half bellen

Van kwaad tot erger...

De reden?
KPN heeft ons hoofdnummer eruit gegooid. Mijn geduld met die firma is onderhand wel helemaal op.

Natuurlijk merk je zoiets op vrijdagmiddag half 3. Hoewel je weet dat het zinloos is voor de korte termijn, heb ik toch maar even gebeld met de speciale servicemensen bij de directie.

Ja... ADSL doet het...

Ja... het andere nummer 0578 610 105 doet het ook...

Waarom doet ons hoofdnummer het dan niet? Dat komt via dezelfde lijn en via hetzelfde kastje binnen...

Ja... op beide lijnen komt 610 105 wel binnen, dus die aansluiting is NIET kapot...

Ja we zijn steeds bereikbaar geweest...

Probeert u het maar...

Zegt de man doodleuk: Maar hoe is het mogelijk dat u een 0578 nummer heeft terwijl u in Berkel en Rodenrijs woont en bij ons (LET OP... ik bel met KPN!) met 010 5118etc. in het systeem staat?

Misschien omdat jullie ´een klein beetje´ achterstand hebben. Daar wonen wij al bijna vijf jaar niet meer! Jullie hebben de ADSL en ISDN lijnen toch verhuisd naar Epe en daar sturen jullie toch ook de rekening naartoe?

Nadat de man - met de meest mogelijk rechten om in het systeem te kijken en te wijzigen - verwoede pogingen doet om het adres in Berkel en Rodenrijs te veranderen in het huidige adres in Epe - hetgeen niet lukt en uiteindelijk wordt opgegeven - belt hij vervolgens ons hoofdnummer en merkt op dat het niet werkt.

Ik: U zegt dat hij het niet doet??? Maar ehhh... daar bel ik toch voor?

Oh u weet het ook niet?

Wat zegt u... Het duurt twee werkdagen voordat iemand met mij gaat bellen???

Dat is !"#$"#$%&%$ dus dinsdag?

Zorgt u er wel voor dat ze op mijn 06 bellen want anders krijg ik te horen dat ik onbereikbaar ben.

Wat zegt u... een prettig weekend??? Dat gaat lukken... het is in ieder geval lekker rustig.

* Zucht *

Kortom... ga gezellig Internet en Bellen bij KPN.

Ik raad echt iedereen aan om zo snel mogelijk over te stappen.

Update
Vanavond belde tot mijn grote verbazing een aardige mevrouw van KPN met de mededeling dat er een fout in de bekabeling zit. Dat had ze gemeten. Hoe het kan dat de fout pas naar vier weken aan het licht komt, kon ze ook niet verklaren. Ze zou wel even een monteur sturen die zou het dan bekijken. De monteur zou ook bepalen of de kosten voor mij of voor KPN zijn.

"Als u de experia box reset dan zou het wel eens goed kunnen gaan werken." Maar zal ik wel een monteur sturen? Ik wil helemaal geen monteur van KPN zien en zei haar dat ik maandag eerst met mijn contactpersoon in de directie wil overleggen over kosten en vooral ook onkostenvergoedingen. We wensten elkaar een goed weekend en beindigden het gesprek.

Daarna resette ik de installatie en dat bleek inderdaad een oplossing.

Een kwartier later belt dezelfde mevrouw terug (attent!). Ze had gezien dat ik het systeem had gerest en wilde even de lijn testen. "De fouten zijn weg. Maar het probleem zal op langere termijn zeker terugkomen dus ik stuur een monteur." Ik leg haar vriendelijk uit dat ik eerst het gesprek maandag afwacht. Daarop ben zelf maar even de kelder in gegaan om de kabels te controleren. Ik besloot om de ISDN centrale tussen het systeem uit te halen om zo het aantal kabels tot een minimum te beperken.

Maandag zal ik de storingsdienst nog eens bellen met de vraag of ze het systeem nog een keer kunnen doormeten.

We zijn in ieder geval weer bereikbaar. Maar het hele systeem is nog niet formeel opgeleverd door KPN. De ISDN moet nog uitgeschakeld worden... wordt dus wederom vervolgd ben ik bang...

Eerdere artikelen over deze superservice:
-Consumententerreur van KPN en Planet Internet
-Consumententerreur vervolg
-Consumententerreur deel 3
-Consumententerreur deel 4
-We internetten en bellen
-We internetten zonder bellen

Vervolgartikelen
-Wie is er nou echt gestoord???
-KPN blijft bellen
-Internet en Betalen
-Interneten en blijven betalen om te bellen

Harold Makaske 15 december 20061387 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten