De marketing van UPC

Onbegrijpelijke 'service'...

Belt een meneer van UPC met een lang l*lverhaal. Ik zeg... kom alstublieft to the point en vertel wat u mij wilt verkopen.

Vraagt hij: Wat betaalt u momenteel voor uw UPC televisie aansluiting.

Ik zeg... Dat weet ik niet... dat moet u toch kunnen zien? U belt namens UPC.

Zegt hij... nee dat kan ik niet zien, maar als u het zegt, kan ik zien of wij u een goedkoper abonnement kunnen geven...

Ik zeg verbaasd dat ik verwacht van mijn leverancier dat hij mij goedkoper levert als dat mogelijk is en dat ik verwacht dat zoiets automatisch gaat.

Hij: nee dat gaat niet automatisch en als u het maandbedrag niet kunt noemen, kan ik u niet helpen. Goedendag...

TUUT, TUUT, TUUT...

En dat noemt UPC klantenservice.

Wat dit bedrijf... dat haar klanten al hun maandlasten gespecificeerd in hun hoofd hebben zitten?

Conclusie... we weten nu dat we waarschijnlijk teveel betalen, maar daar zullen we dan zelf achteraan moeten. Ik krijg een déjà vu: klik hier

© Harold Makaske 24 augustus 2009970 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten