Draaikonterij

in Den Haag en Brussel...

De dag na het overweldigende NEE daalt het stof neer.




En dan blijkt de afwijzing ineens veel minder erg dan aanvankelijk is voorgeschoteld. Zo zei minister Bot dat de afwijzing geen effect heeft voor de positie van Nederland binnen de EU en gaat minister-president Balkenende het nee gewoon uitleggen in Brussel.

Wat ik helemaal bizar vind, is de reactie van Eurocommissaris Nelie Kroes. Hebben we niet anders gehoord dan dat de uitbreiding van de EU belangrijk is voor Nederland én dat de Grondwet noodzakelijk is om dat te stroomlijnen. Nu zegt Nelie Kroes in De Telegraaf van vandaag ineens dat we de verdere uitbreiding nog maar eens moeten heroverwegen, omdat er ook "goede alternatieven zijn voor het lidmaatschap van de EU. Je hoeft niet direct lid te worden van de Unie."

Wat een draaikonterij... Nelie Kroes had wellicht eens dit verhaaltje moeten lezen.

© Harold Makaske 2 juni 20052342 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten