Leuke post...

bedankje voor keiharde kritiek...

In de zoektocht naar een drukker voor ongekend! mensen uit Epe en omstreken hebben we ook een offerte aangevraagd bij de Belgische drukkerij Corelio (een toffe in druk... zie dit introflimpje op die site).

We hebben destijds een uitgebreid formulier ingevuld met alle specificaties en andere denkbare details. Daarna werd het ernstig stil. Nooit meer wat gehoord... tot een aantal weken geleden. Of we het klanttevredenheidsonderzoek wilden invullen. Natuurlijk willen we dat, want ik stel het ook op prijs om kritische opmerkingen te horen. Daar leer je van. Met het onderzoek waren we snel klaar: nooit iets gehoord op onze offerteaanvraag.

De enquête was niet anoniem. Je zou dan verwachten dat het bedrijf alsnog contact opneemt om één en ander recht te breien. Maar neen... weer oorverdovende stilte vanuit België. Tot vandaag!

Staat ineens de postbode op de stoep met een grote doos met daarin een enorm strandlaken en een boekje met de titel In Corelio We Trust. Het boekje bevat de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek. Zoals te verwachten is iedereen natuurlijk erg tevreden over de onderneming en worden er maar een paar verbeterpunten genoemd.

Zelf ben ik vooral geïnteresseerd in de uitkomsten over aanvragen van offertes. De conclusie daarover (pag. 10): "Er heerst grotere tevredenheid over de snelheid van offerteopvolging dan in 2004."

Ja, ja... in 2008 gaat het niet reageren dus nog sneller dan in 2004. Hoe dan ook... bedankt voor het strandlaken en succes met de onderneming!

Het tijdschrift ongekend! mensen uit Epe en omstreken verschijnt 2 september.

© Harold Makaske 9 juli 20081002 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten