ADSL Storing van KPN

weinig informatie...

Gisteren lag hier in Epe het ADSL van KPN en haar dochters plat. Dat kan gebeuren. Maar wat ik niet begrijp is dat er nergens op de site van KPN informatie staat over de storing.

Omdat je niet weet of het een algemene storing is of dat er iets mis is met de eigen apparatuur bel je maar eens met het KPN storingsnummer. Na een klein half uur wachten, meldt een aardige meneer dat er een netwerkstoring is in Epe.

Op mijn vraag waarom dat nergens op de website is te vinden, antwoordt hij dat het wl op de site staat. Nadat ik vraag waar ik dat kan vinden, beland ik weer een aantal minuten in de wacht. De man zegt dat hij het ook niet kan vinden en mij het antwoord dus schuldig moet blijven.

Vanuit klantvriendelijkheid lijkt het mij dat het toch een kleine moeite is om ergens op de site een storingspagina te zetten. Dan kun je tenminste even bij vrienden of buren kijken wat er aan de hand is. Zo voorkomen ze ergenis bij de klanten n kosten voor zichzelf, want de kosten voor het bellen met het 0900-nummer mag je bij KPN terugvorderen vertelde de man van de helpdesk.

Maar ja... klantvriendelijkheid en grote bedrijven gaat helaas niet samen. De marketeers en directies van deze bedrijven vinden het blijkbaar belangrijker dat mensen niet kunnen zien dat er permanent wel ergens in het land storingen zijn. Misschien zou dat de beurskoers kunnen benvloeden. En dan zijn de eigen optieregelingen minder waard.

Harold Makaske 11 juli 20081185 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten