Een boom

met een gaatje...

Afgelopen week belde een (ondertussen ex-)vriend met de mededeling dat er in hun tuin steeds een bonte specht aan de pinda's zit te knabbelen... en of ik dat niet interessant zou vinden om te komen fotograferen. Uiteraard vind ik dat interessant en samen met Corine maar naar Zeewolde afgedaald om daar een paar uur in de tuin te gaan zitten (in de schuilhut). Wat er ook kwam... niet de specht... totdat de fotospullen weer in de tas zaten. Toen begon het beest ineens vrolijk door de tuin te vliegen.

Daarom maar weer gewoon de natuur in gegaan en hier het begin van een reportage over een spechtennest. Hopenlijk komen er ook nog foto's van uit het 'raam' hangende kleintjes. Maar eerst het broeden.

Je neemt een mannetjes specht


Die zoekt een vrouwtjes specht




Die zoeken een boom waar ze een gaatje in hakken




En dan lekker broeden...






© Harold Makaske 3 juni 20043463 - Hoofdstuk: 2. Natuur