Maar hoelang nog? ...
Ik zit hier weer in de winkel met allerlei klanten om mij heen die lopen te snuffelen om vervolgens onder vriendelijk dankzegging het pand weer te verlaten. Het regent buiten en dan denken de mensen dat ze mij mogen vervelen. Dat mag ook, maar ze zouden mij kunnen verblijden door hun kleine knisperende papiertjes te ruilen tegen mijn dikke stapels oud papier vol interessante wetenswaardigheden. Maar ja... ze zien het anders: ze laten wel hun sporen na, maar gunnen mij geen levensgeluk.
Daarom zit ik hier na te denken over de zin van het leven. Nou is nadenken over de zin van al het leven een beetje hooggegrepen (ik ga mij toch niet spiegen aan Leibniz, Kant, Hegel, Schopenhauer en Nietzsche). Dan maar een iets kleinere groep, maar mij kan de zin van jouw leven me eigenlijk helemaal niet schelen... bovendien wie ben ik om me met jouw zin bezig te houden? En dat zou toch ook nog eens inbreuk maken op jouw privacy. Dus laat ik maar eens rustig beginnen met het onderzoeken van de zin van mijn eigen leven.
De eerste vraag die bij me opkomt is echter... heeft het überhaupt zin om te zoeken naar de zin van het leven als je niet eens weet hoelang dat leven nog gaat duren?
Gelukkig kun je op Internet een antwoord vinden op al je vragen, dus ook op deze. Op de site
www.deathclock.com vond ik het antwoord. Mijn uiterste houdbaarheidsdatum verloopt op
deze dag.
Het bizarre is alleen dat het klikken op deze link telkens een andere uitkomst geeft. Zelfs het Internet biedt dus niet de antwoorden op de grote levensvragen...
Laat ik dan maar iets minder ambitieus beginnen door gedesillusioneerd na te gaan denken over de zin van het Internet.
Wordt wellicht vervolgd...