Leve de vrije wereld

Gekte in Australië...

In Australië hebben ze weer iets bedacht om de kloof tussen kiezer en politici verder uit te diepen en te verbreden. Minister van Staat Eric Abetz van Australië werkt aan een wetsvoorstel waarmee anonieme weblogs gesloten kunnen worden. De reden is dat deze weblogs invloed kunnen uitoefenen op de verkiezingsuitslag.

Het wordt steeds dwazer in deze wereld. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit ook in Nederland wordt ingevoerd. Dit kabinet is er gek genoeg voor. Laten ze dan ook maar direct invoeren dat je eerst jezelf moet legitimeren voordat je waar dan ook een politieke uitspraak mag doen.

© Harold Makaske 21 maart 20052284 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten