Idiote belastingverspilling

in Den Haag...

De gemeente Den Haag krijgt een nieuw logo. Met dat logo denkt de gemeente meer investeerders aan te trekken. Ik verzin het niet zelf, maar het is de argumentatie van de wethouder City Marketing Frits Huffnagel. Grotere flauwekul is niet te verzinnen. Een typisch gevalletje van doorgedraaide communicatieprofessionalisering. Investeerders trek je met een gedegen beleid gericht op een goed ondernemersklimaat, niet met een beeldmerk.

Maar als dit alles is, was het nog niet zo triest voor de belastingbetalers in Den Haag en de rest van Nederland. Het logo wordt op 1 november gepresenteerd in het Haagse gemeentemuseum. Vijftienhonderd inwoners krijgen een anderhalf uur durende presentatie voorgeschoteld. Kosten? Slechts 190.000 euro. Dat is bijna 53 euro per seconde.

Tja dan vraag je erom dat er politieke heibel ontstaat. Was Huffnagel ook al niet eens in Amsterdam in opspraak over financiŽn? De portemonnees van de belastingbetalers interesseren hem blijkbaar niet zo. Een goed voorbeeld van een bestuurder die de indruk wekt volkomen los te staan van de man en vrouw op straat.

© Harold Makaske 23 oktober 20061380 - Hoofdstuk: 5. Losse gedachten